POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZADZANIA  ELEKTROBUDOWA SP. Z O.O.

Celem Spółki ELEKTROBUDOWA jest stałe podnoszenie wartości poprzez wypracowanie i utrzymanie wiodącej pozycji na rynku krajowym oraz zdobycie ugruntowanej pozycji na rynkach zagranicznych. Elektrobudowa sp. z o.o. jest wykonawcą kompleksowych usług elektromontażowych, producentem urządzeń elektroenergetycznych oraz wykonawcą usług w systemie generalnego wykonawstwa inwestycji.

Chcemy, aby Elektrobudowa sp. z o.o. kojarzyła się nam i naszym Klientom z zaufaniem, profesjonalizmem w realizowaniu zadań oraz fachową obsługą na każdym kroku naszej działalności.

Dążeniem firmy jest:
  • stały wzrost satysfakcji wszystkich stron zainteresowanych działalnością i rozwojem Spółki przez zaspokajanie ich potrzeb i oczekiwań, poszanowanie mających zastosowanie przepisów prawnych oraz doskonalenie relacji i budowę zaufania między nimi zgodnie z misją, wizją i strategią Spółki,
  • ochrona zdrowia i życia pracowników, poprzez zabezpieczenie odpowiednich środków zapewniających bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz ochronę zdrowia, przy racjonalnym wykorzystaniu zasobów finansowych, możliwości technicznych i organizacyjnych Spółki,
  • oferowanie wyrobów i usług o wyższej wartości dodanej poprzez doradztwo techniczne przy jednoczesnym zapobieganiu ich niekorzystnemu wpływowi na środowisko.
Powyższą politykę realizujemy poprzez:
  • Planowanie naszej działalności z uwzględnieniem:
    • posiadanych zasobów (ludzkich, finansowych, rzeczowych, intelektualnych, itd.),
    • czynników zewnętrznych i wewnętrznych istotnych dla celów i kierunków strategicznych naszej Spółki,
    • potrzeb i oczekiwań wszystkich stron zainteresowanych,
    • określonych ryzyk i szans.
  • Zespołowe ustalanie celów jakościowych, środowiskowych i BHP dla procesów występujących w firmie oraz ich monitorowanie.
  • Wspieranie w podejmowaniu decyzji biznesowych, przyczyniających się do maksymalizacji wartości Spółki.
  • Upowszechnianie w całej Spółce świadomości dotyczącej wymagań Klienta, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • Podejście procesowe polegające na zidentyfikowaniu procesów niezbędnych do zapewnienia zgodności oferowanych wyrobów i usług z wymaganiami Klienta.
  • Zespołowe ustalanie celów jakościowych, środowiskowych i BHP dla procesów występujących w firmie oraz ich monitorowanie.
  • Wspieranie w podejmowaniu decyzji biznesowych, przyczyniających się do maksymalizacji wartości Spółki.
  • Upowszechnianie w całej Spółce świadomości dotyczącej wymagań Klienta, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • Podejście procesowe polegające na zidentyfikowaniu procesów niezbędnych do zapewnienia zgodności oferowanych wyrobów i usług z wymaganiami Klienta.
  • Współpracę z wykonawcami i dostawcami posiadającymi ustalone kompetencje i spełniającymi najwyższe wymagania w zakresie jakości, środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wspólne dążenie do spełnienia wymagań naszych Klientów.
  • Przestrzeganie obowiązujących wymagań prawnych i innych uregulowań dotyczących naszych wyrobów, usług, środowiska i BHP oraz dokonywanie okresowej oceny zgodności z tymi wymaganiami.
  • Utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy celem zapobiegania urazom i innym dolegliwościom zdrowotnym związanym z narażeniem na zagrożenia w trakcie wykonywania pracy oraz ich eliminację i ograniczanie związanych z tym ryzyk.
  • Efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów, zapewnienie środków finansowych na inwestycje i rozwój.
  • Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia pracowników, a także zagwarantowanie im warunków do podnoszenia kwalifikacji, awansu zawodowego, samorealizacji oraz komfortu pracy, ochronę pracowników przed represjami w związku z sygnalizowaniem incydentów, zagrożeń, ryzyk i szans.
  • Zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska poprzez stosowanie nowoczesnych i przyjaznych środowisku technologii, zrównoważone wykorzystanie zasobów, racjonalną gospodarkę odpadami, monitorowanie oraz ograniczanie emisji i ścieków.
  • Ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania z zaangażowaniem pracowników poprzez konsultacje i współudział w zakresie planowania, wdrażania, oceny wyników, działań doskonalących oraz stawianie im wysokich wymagań, zapewnienie otwartych i wspierających stosunków w pracy (wspieranie oddolnej innowacyjności pracowników) oraz budowanie zaufania (właściwych relacji) pracownik-przełożony.
  • Okresową ocenę skuteczności i efektywności funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz realizacji założonych celów.

Niniejsza Polityka realizowana jest wspólnie przez wszystkich pracowników Spółki, w oparciu o funkcjonujący Zintegrowany System Zarządzania zgodny z wymaganiami norm: PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015, PN-EN ISO 45001:2024, PN-EN ISO 3834-2:2021, PN-EN 1090-1:2012 oraz standardami jakościowymi określonymi w AQAP 2110:2016.

Najwyższe Kierownictwo zapewnia niezbędne zasoby potrzebne do realizacji Polityki ZSZ oraz utrzymania i doskonalenia systemów zarządzania funkcjonujących w Elektrobudowa sp. z o.o.

Wydanie II, 1 marca 2023 r., Katowice